Vidíte rozdiel medzi prvou a druhou vlnou pandémie?
Rozdiel vidíme predovšetkým v zmene nákupného správania zákazníkov, keď v období medzi prvou a druhou vlnou výrazne stúpol záujem o donáškové služby. Zároveň však počas druhej vlny pandémie dosahujeme lepšie výsledky práve vďaka možnosti mať otvorené v režime take away.
Ktorá vlna bola ťažšia pre vaše prevádzky?
Prvá vlna bola určite náročnejšia, najmä jej rýchly a dramatický nástup, keď nikto z nás nevedel, čo nás čaká a ako dlho to bude trvať. Vďaka skúsenostiam zo začiatku pandémie sme dnes omnoho flexibilnejší. Fungovanie prevádzok sme prispôsobili aktuálnej situácii, dokážeme viac predvídať a plánovať.
Prepúšťali ste svojich zamestnancov?
Nie, k prepúšťaniu sme nemuseli pristúpiť. Vždy sme robili maximum pre to, aby sme si udržali všetkých našich zamestnancov, a to sa nám aj úspešne podarilo. V súčasnosti máme v našich piatich prevádzkach na Slovensku (v Bratislave a Košiciach, pozn. red.) zamestnaných dovedna okolo 100 zamestnancov. Tento počet sme dosiahli vďaka otvoreniu najnovšej a zatiaľ najväčšej prevádzky na Laurinskej ulici v bratislavskom Starom Meste teraz v apríli.
Využili ste aj pomoc od štátu? Akú?
Áno, žiadali sme o formy pomoci, na ktoré sme mali nárok. Využili sme pomoc na pokrytie mzdových nákladov a v koordinácii s prenajímateľmi tiež dotácie na nájomné. Všetko prebiehalo bez problémov. O ďalšiu formu pomoci neplánujeme žiadať.
Dohodli ste sa s obchodnými centrami na zľavách z nájmu?
Áno, našim partnerom z obchodných centier sme veľmi vďační za ich ústretový prístup, profesionalitu, pomoc a podporu, ktorú sme od nich dostali dokonca aj nad rámec zliav z nájmu, a to napríklad marketingovou podporou zdarma.
Zmenili ste aj marketingovú stratégiu? Ako?
Ešte viac než dosiaľ sme sa zamerali na rozvoj donáškových služieb. Snažíme sa byť pre zákazníkov dostupní v maximálnej miere, tak počtom rozvozových partnerov, ako aj samotným pokrytím.
Menili ste aj ceny vašich produktov? Pri akých? Zvyšovali ste či budete?
Rovnako ako po minulé rok, aj teraz ceny prispôsobujeme vývoju cien v celom gastrosegmente.
Majú ľudia záujem o jedlo cez donášku či viac navštevujú zákazníci vaše pobočky?
Počas lockdownu a obmedzení máme viac ako 80 percent našich tržieb vďaka rozvozu a zvyšok formou take away.
Evidujete prepad tržieb?
Za rok 2020 poklesli naše tržby približne o tretinu, čo je vzhľadom na portfólio našich reštaurácií na Slovensku úspech, keďže zatiaľ išlo o prevádzky v obchodných centrách. Vnímame, že aj vďaka tomu, že sme sa dokázali prispôsobiť aktuálnym podmienkam a zamerať sa primárne na rozvoj donáškových služieb, sme rok 2021 odštartovali nad naše očakávania.
Ako fungujú vaše prevádzky aktuálne?
Rok 2021 sa začal veľmi dobre a po miernom uvoľnení opatrení od 19. apríla naše tržby kontinuálne rastú. Po otvorení terás očakávame nárast o ďalších 15 percent tam, kde je možné terasu mať, čiže napríklad v už spomínanej prevádzke na Laurinskej ulici, kde čoskoro pribudne aj letná terasa.
Takisto ste sa rozhodli otvoriť najväčšiu predajňu Burger Kingu v centre Bratislavy. Môžeme povedať, že sa vás teda pandémia nejako veľmi nedotkla?
Žiaľ, kvôli pandémii sme museli niekoľko nových projektov odložiť na rok 2022, a tak namiesto plánovaných piatich nových reštaurácií pribudla tento rok len jedna, ale na strane druhej je pre nás kľúčová.
Nie je to risk otvoriť najväčšiu predajňu v tejto situácii?
Risk to určite nie je, pretože vieme, že náš biznismodel funguje, a vďaka schopnosti prispôsobiť sa aktuálnej situácii sa neúspechu nebojíme. Naopak, veríme, že o pár mesiacov, keď sa vráti do centra mesta život, bude táto prevádzka viac ako úspešná.
Takisto nová predajňa má aj ekologický prístup.
Snažíme sa k životnému prostrediu pristupovať zodpovedne a zbytočne ho nezaťažovať. Rovnako ako v otázkach eliminácie plastu je to pre nás veľmi dôležitý aspekt aj pri modernom plánovaní a vybavení prevádzky. Vzduchotechnika, chladenie, osvetlenie, úprava a cirkulácia teplej vody sú riadené inteligentným systémom merania a regulácie.
Koľko nových zamestnancov ste museli prijať do novej pobočky?
Do novej prevádzky na Laurinskej ulici sme prijali päť nových manažérov a 25 zamestnancov.
Daniel Ryška (30), je od roku 2019 riaditeľom Burger King pre Česko, Slovensko, Rumunsko a Bulharsko. Časopis Forbes ho zaradil do prestížneho rebríčka 30 pod 30. V oblasti rýchleho občerstvenia sa pohybuje od čia štúdia na strednej škole. Po niekoľkých rokoch v spoločnosti McDonald skúsil rok pracovať pre českú značku Bageterie Boulevard. V roku 2012 nastúpil do spoločnosti AmRest, kde najprv riadil reštaurácie značky KFC. V roku 2018 sa stal regionálnym riaditeľom Burger King pre Česko a Slovensko.