Začiatok sporu sa datuje do roku 2017, keď spoločnosť Huawei požiadala európsky úrad pre duševné vlastníctvo (EUIPO) o registráciu ochrannej známky počítačového hardvéru v podobe dvoch vertikálne vzájomne prepojených polkruhov. Luxusná módna značka Chanel podala námietku a uviedla, že dizajn je podobný jej zaregistrovanému logu dvoch do seba zapadajúcich polkruhov, ktorý používa pri svojich parfumoch, kozmetike, bižutérii, kožených výrobkoch a odevoch.
Čítajte viac Huawei vo Francúzsku otvorí svoj prvý závod mimo Číny. Tvrdí, že pre Európu nie je bezpečnostným rizikomV roku 2019 úrad pre ochranné známky zamietol námietku spoločnosti Chanel s tým, že z pohľadu verejnosti neexistuje podobnosť a pravdepodobnosť zámeny loga oboch spoločností. Francúzsky luxusný dom následne napadol toto rozhodnutie na luxemburskom Všeobecnom súde Európskej únie (EÚ), ktorý v stredu jeho odvolanie tiež zamietol. Tribunál uviedol, že vizuálne rozdiely v týchto dvoch logách sú značné.
„Predovšetkým, ochranné známky spoločnosti Chanel majú zaoblenejšie krivky, hrubšie čiary a horizontálnu orientáciu, zatiaľ čo orientácia ochrannej známky Huawei je zvislá. Všeobecný súd preto dospel k záveru, že ochranné známky sú odlišné,“ uviedol. Proti rozsudku sa možno odvolať na Súdny dvor EÚ, ktorý je najvyšším súdom v Európe.