Víťazmi sortimentných kategórií sú Lidl, dm drogerie markt, H&M, Deichmann, Sportisimo, NAY, Martinus, Zoohit.sk, IKEA, Shell, Dr.Max a Alza.sk. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka 2020 – Cena verejnosti sa stal Lidl. O umiestnení obchodníkov v tejto kategórii rozhodujú zákazníci v internetovom hlasovaní. Celkovo hlasovalo 33 024 osôb. Skokanom roka sa stala na základe najväčšieho posunu v celkovom poradí v rámci ročníku spoločnosť Lindex.
„V tomto ročníku ocenenia Mastercard Obchodník roka boli do výskumu novo zaradené tri kategórie: e-shopy, lekárne a hračky. Zaradenie týchto kategórií malo vplyv aj na celkové poradie obchodníkov z minulých rokov. Nové kategórie sú silné a ich najvýraznejší obchodníci sa zaraďujú na popredné priečky všetkých parametrov aj celkového skóre,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko.
Čítajte viac Podnikateľom roka sa stal Michal Meško zo spoločnosti MartinusZ výskumu okrem iného vyplýva, že najvýraznejším trendom na retailovom trhu je tento rok nárast e-commerce, čo potvrdzujú aj nákupné dáta Mastercard. Obrat slovenských online obchodov vzrástol v roku 2020 o 47 percent, obchodom s potravinami či športovými potrebami stúpli tržby dokonca na viac ako dvojnásobok.