Home office v Rakúsku ukázal bezpečnostné riziká. U firiem aj zamestnancov

Od začiatku pandémie nového koronavírusu v marci minulého roka muselo veľa Rakúšanov začať pracovať z domu, takzvaný home office. Zamestnávatelia však často podnikli len nedostatočné zabezpečenie počítačových systémov. Ako vyplýva z reprezentatívneho prieskumu konzultačnej spoločnosti Deloitte Österreich a výskumného inštitútu SORA, na ktorom sa zúčastnilo 500 pracovníkov v Rakúsku, zhruba u tretiny zamestnancov neboli skontrolované antivírusové programy ani softvérové aktualizácie.

03.04.2021 10:43
debata (2)

Nedostatky sa však objavili aj na strane samotných zamestnancov, išlo najmä o ich nedostatočné povedomie o možných rizikách. Pätina respondentov verí, že vo vlastnom domove sú kybernetické hrozby nižšie. Viac než dve tretiny respondentov občas používalo na pracovné rozhovory aplikácie typu WhatsApp. Zamestnanci často ľahkovážne zaobchádzali s citlivými firemnými údajmi a zamestnávatelia zas zanedbávali primerané informovanie svojich pracovníkov.

Až 29 percent opýtaných uviedlo, že ich firma nikdy neinformovala o bezpečnosti a ochrane dát pri práci z domu. Keď už podniky svojich zamestnancov informovali, tak v 63 percent prípadov sa to udialo formou emailu. Školenia ponúkli v 36 percent prípadov a elektronické semináre v 34 percent.

„V dôsledku nedostatku informácií často dochádza na strane zamestnancov k medzerám v znalostiach a chybnému posúdeniu situácie,“ cituje agentúra APA predstaviteľa Deloitte Alexandra Ruzicku. Z pohľadu manažéra Deloitte Andreasa Niederbachera je preto mimoriadne dôležité, aby firmy stanovili a odkomunikovali „jasné pravidlá pre bezpečné zaobchádzanie s pracovnými údajmi počas home office“.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #firmy #bezpečnosť #softvér #práca z domu #home office