Nedostatky sa však objavili aj na strane samotných zamestnancov, išlo najmä o ich nedostatočné povedomie o možných rizikách. Pätina respondentov verí, že vo vlastnom domove sú kybernetické hrozby nižšie. Viac než dve tretiny respondentov občas používalo na pracovné rozhovory aplikácie typu WhatsApp. Zamestnanci často ľahkovážne zaobchádzali s citlivými firemnými údajmi a zamestnávatelia zas zanedbávali primerané informovanie svojich pracovníkov.
Až 29 percent opýtaných uviedlo, že ich firma nikdy neinformovala o bezpečnosti a ochrane dát pri práci z domu. Keď už podniky svojich zamestnancov informovali, tak v 63 percent prípadov sa to udialo formou emailu. Školenia ponúkli v 36 percent prípadov a elektronické semináre v 34 percent.
„V dôsledku nedostatku informácií často dochádza na strane zamestnancov k medzerám v znalostiach a chybnému posúdeniu situácie,“ cituje agentúra APA predstaviteľa Deloitte Alexandra Ruzicku. Z pohľadu manažéra Deloitte Andreasa Niederbachera je preto mimoriadne dôležité, aby firmy stanovili a odkomunikovali „jasné pravidlá pre bezpečné zaobchádzanie s pracovnými údajmi počas home office“.