Známy odevný reťazec H&M sa v prvom kvartáli prepadol do vyše 100-miliónovej straty

Dôvodom je pandémia nového koronavírusu, ktorá znížila tržby spoločnosti o viac než štvrtinu. V marci sa situácia začala podľa vyjadrení reťazca zlepšovať.

31.03.2021 10:41
Spoločnosť H&M Foto:
Obchodný reťazec s odevmi H&M sa v prvom kvartáli prepadol do vyše stomiliónevej straty.
debata

Švédsky odevný reťazec H&M oznámil za 1. štvrťrok súčasného obchodného roka prepad do straty. Dôvodom je pandémia nového koronavírusu, ktorá znížila tržby spoločnosti o viac než štvrtinu. Firma, ktorá sa navyše v poslednom období dostala do nemilosti na čínskom trhu za jej skoršie vyjadrenia v súvislosti s ujgurskou menšinou v Číne, zároveň dodala, že je odhodlaná opätovne si získať dôveru čínskych zákazníkov a partnerov.

Spoločnosť v stredu informovala, že za 1. kvartál 2020/2021, čo predstavuje obdobie od decembra do konca februára, zaznamenala stratu po zdanení na úrovni 1,07 miliardy švédskych korún (104,42 milióna eur). Na porovnanie, v 1. kvartáli predchádzajúceho obchodného roka dosiahla zisk 1,93 miliardy švédskych korún.

Pred zdanením dosiahla strata 1,39 miliardy švédskych korún, pričom pred rokom zaznamenala spoločnosť zisk pred zdanením na úrovni 2,5 miliardy švédskych korún. Napriek nepriaznivému vývoju boli výsledky o niečo lepšie, než očakávali trhy. Analytici počítali so stratou pred zdanením na úrovni 1,41 miliardy SEK.

Tržby dosiahli 40,06 miliardy švédskych korún. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho obchodného roka to predstavuje pokles o 27,1 percenta. Firma však poukázala na opätovný medziročný rast tržieb za marec. Ako uviedla šéfka H&M Helena Helmerssonová, aj keď je spoločnosť vzhľadom na pokračujúcu neistotu v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu opatrná, opätovne zaznamenáva veľký záujem o svoje kolekcie.

debata chyba
Viac na túto tému: #H&M #odevný reťazec #zníženie tržieb #kvartálna strata