„Chceme, aby sa z TIPOS-u stala moderná, efektívna, úspešná a spoločensky etablovaná firma,“ zhodnotil výsledky jej generálny riaditeľ Marek Kaňka. Nárast zisku bol ešte vyšší, medziročne dosiahol úroveň 29 percent. Ten pritom nastal po troch rokoch sústavného poklesu. To v praxi znamená, že odvod pre šport dosiahol takmer 47 miliónov eur. To je historicky najvyššia suma, aká na podporu športu zo strany TIPOS-u smerovala.
„Kým obrat za rok 2019 bol 540 miliónov eur, v roku 2020 sme dosiahli sumu neuveriteľných 683 miliónov eur,“ hovorí riaditeľ TIPOS-u s tým, že medziročný rast obratu o 143 miliónov eur je oproti pôvodne plánovaným výsledkom vyšší dokonca o 200 miliónov eur. Čistý zisk TIPOS-u sa medziročne zvýšil o 29 percent, oproti plánu na rok 2020 dokonca o 175 percent.
Podľa Kaňku sa tieto výsledky podarilo dosiahnuť predovšetkým vďaka novému nastaveniu interných procesov, revízii niektorých nevýhodných zmlúv a zrušeniu neefektívnych sponzorských partnerstiev.
Spoločnosť taktiež pristúpila k opätovnému vyjednávaniu niektorých mediálnych zmlúv, verejných obstarávaní, právnych služieb a neopodstatnených partnerských zmlúv. Zároveň pristúpila aj k priamemu nákupu mediálneho priestoru. „Vďaka nemu sme získali za už zazmluvnenú cenu oveľa vyššie reklamné plnenie. Konkrétne o 38, respektíve 44 percent v prípade televízií a rádia,“ doplnil Kaňka. Spoločnosť tiež optimalizovala aj výdavky na online reklamu, dodal.
Výsledky TIPOS-u by boli podľa vedenia spoločnosti ešte lepšie, ak by sa nemusela zaoberať niektorými „kostrami v skrini“, ktoré im zanechalo predošlé vedenie. Problémom bolo schválenie účtovnej uzávierky za rok 2019, rovnako bolo treba doriešiť aj kauzu hráčskych kont, kde sa objavilo podozrenie z prania špinavých peňazí.
„A v neposlednom rade bolo treba vyrovnať sa aj s prvou vlnou koronakrízy, kde kvôli zatvoreným predajniam spoločnosti znížil predaj okamžitých výhier a číselných lotérií o 12 percent,“ uzatvára Kaňka.