Touto zmenou sa tiež umožní využiť informácie z registra na podporu adresných opatrení a uľahčenie spracovania a analýz účtovných závierok a vyhodnocovania finančnej kondície účtovných jednotiek, ako aj zvýši transparentnosť procesu pri poskytovaní dotácií, prostriedkov z európskych fondov alebo vo výberových konaniach pri verejnom obstarávaní.
V súlade s etickým kódexom pre mimovládne organizácie je podľa rezortu financií potrebné, aby boli mimovládne organizácie otvorené a prístupné verejnej kontrole a informovali verejnosť o svojej práci, pôvode a použití svojich zdrojov. Takýto zámer je možné dosiahnuť zverejnením účtovných dokumentov v registri.
V záujme rozšírenia funkcionalít registra budú všetky účtovné jednotky povinné ukladať svoje účtovné dokumenty v elektronickej podobe. To zjednoduší podľa ministerstva financií postup pri ich ukladaní, ale aj odstráni chybovosť pri neautomatizovanom spracovaní účtovných dokumentov.
V súčasnosti do verejnej časti registra ukladajú svoje účtovné dokumenty právnické osoby podnikateľských právnych foriem a niektorých typov mimovládnych neziskových organizácií. Mimovládne neziskové organizácie môžu ukladať účtovné závierky do registra aj v listinnej podobe.
Táto možnosť spôsobuje podľa rezortu financií nezanedbateľnú chybovosť pri ich spracovaní a ukladaní do registra, ako aj ukladanie nesprávnych vzorov účtovných závierok.