Podnikateľov čaká prvá povinnosť po dvoch rokoch od štartu projektu eKasa

Podnikateľom sa končí platnosť autentifikačných údajov (AU) nahratých v online registračných pokladniciach. Platnosť údajov potrebných na evidenciu tržieb je dva roky od vystavenia. Výmenu môžu podnikatelia urobiť pred uplynutím platnosti týchto údajov. Používateľov virtuálnych registračných pokladníc sa táto povinnosť netýka. V tlačovej správe na to upozornila hovorkyňa finančnej správy Martina Rybanská.

27.01.2021 16:29
debata (6)

„Výmena údajov je nevyhnutná pre ochranu údajov zasielaných do systému eKasa v zmysle všeobecných platných bezpečnostných štandardov. Ide o bezplatný úkon,“ povedala hovorkyňa. Podnikateľa na výmenu údajov automaticky upozorní online registračná pokladnica 30 dní pred ukončením ich platnosti.

Podnikateľ musí o nové autentifikačné údaje požiadať na portáli finančnej správy v eKasa zóne. Jednoduchú výmenu môže podľa Rybanskej urobiť aj skôr ako 30 dní pred uplynutím ich platnosti. Podľa pokynov výrobcu si potom nahrá nové údaje do ORP. Aktuálne autentifikačné údaje môže podnikateľ ponechať v platnosti, pretože sa automaticky zneplatnia po uplynutí dvojročnej lehoty.

Postupne musia o nové AU požiadať všetci podnikatelia, ktorí evidujú tržbu v online registračnej pokladnici. Najskôr však tí, ktorí začali eKasu používať od 1. apríla 2019. Išlo o všetky nové subjekty, ktorým k danému dátumu po prvý raz vznikla povinnosť evidovať tržbu.

Ostatné subjekty sa postupne pripájali do 30. júna 2019. Od 1. júla 2019 museli byť do systému eKasa napojení všetci podnikatelia. V čase od 1. júla 2019 do 31. decembra 2019 ešte platilo prechodné obdobie na nepokutovanie podnikateľov finančnou správou za nepoužívanie eKasy.

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Finančná správa #podnikatelia #eKasa