Cestovka FIRO-tour po 20 rokoch končí

Cestovná kancelária FIRO-tour končí. A to po dvadsiatich rokoch svojej činnosti. Dôvod? Koronakríza a s ňou spojený cestovný útlm, ktorý trvá už takmer rok. „Aj keď sme do poslednej chvíle verili a dúfali, že to zvládneme, dnes so vztýčenou hlavou prijímame porážku,“ informoval na sociálnej sieti obchodný riaditeľ Marcel Siekel a celý kolektív FIRO-tour. Zároveň dodal, že peniaze za zakúpené dovolenky a vouchre dostanú klienti späť, a to najneskôr do šiestich mesiacov.

29.12.2020 10:22 , aktualizované: 12:30
debata (15)

Koronakríza postihla celý cestovný ruch. FIRO-tour sa však dlho nechcela vzdať. „Ešte pár dní dozadu sme sa s nádejou obrátili na našu poisťovňu, ktorá nám vždy bola spoľahlivým partnerom, aby nám od budúceho roka opätovne poskytla poistenie proti insolventnosti,“ hovorí Siekel. Žiadosť však bola zamietnutá, a to aj u konkurenčných poisťovní. Za rok sa totiž cestovky stali rizikovým produktom. Bez poistenia ale podnikať nesmú. „Pokračovať ďalej by možno pôsobilo odvážne, no v aktuálnej situácii by to bolo z našej strany maximálne nezodpovedné,“ hovorí Siekel.

Podľa Asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr bol spôsob, akým cestovka oznámila svoj koniec, čestný. „Ide o gesto konateľa spoločnosti, pre ktorého boli a sú jeho klienti na prvom mieste,“ hovorí pre denník Pravda generálna sekretárka asociácie Jana Varinská.

Peniaze dostanú späť

Peniaze za zájazdy bude ľuďom v rámci likvidácie poistnej udalosti vyplácať poisťovňa Alianz. „Požiadavku si uplatňujete nahlásením škodovej udalosti – žiadosti o vrátenie zaplatenej zálohy alebo uhradenej celej sumy zájazdu z dôvodu vyhlásenia úpadku spoločnosti FIRO-tour,“ žiada ľudí Siekel. Ľudia teda budú môcť požiadať o odškodnenie online – pri nahlásení škodovej udalosti. K žiadosti bude potrebné uviesť reálnu výšku vzniknutej škody – teda výšku zaplatenej, či uhradenej sumy a doložiť kópiou Zmluvy o zájazde, potvrdením o platbe, informoval Siekel.

Peniaze tak klienti dostanú späť ešte pred ich budúcou dovolenkou. „Veľmi si totiž prajeme, aby ste už počas nadchádzajúceho leta mohli bez obáv opäť relaxovať s Vašimi blízkymi pri mori,“ informuje riaditeľ.

Problémy s poistením

„Poisťovňa Allianz, ktorej dlhoročným klientom bola práve FIRO-tour, končí s týmto produktom poistenia “ hovorí Varinská. Navyše, ďalšie poisťovne, ktoré sú na našom trhu, majú čo robiť, aby v tejto situácii poistili svojich stálych klientov. Problémy tak možno budú mať aj ďalšie cestovné kancelárie.

Podľa Varinskej navyše zákon, ktorým cestovkám dáva za povinnosť byť poistené, nehovorí o podmienkach, za akých tak poisťovne musia urobiť. Je teda na samotnej poisťovni, koho poistí a koho nie. „Väčšina veľkých cestovných kancelárií sú poistené na budúce obdobie,“ informuje Varinská. Avšak sú aj také, ktoré ešte stále rokujú o podmienkach.

© Autorské práva vyhradené

15 debata chyba
Viac na túto tému: #cestovná kancelária #koronakríza