„Očakávame, že vďaka predaju viac než 100 miliónov rúšok a zhruba 12 miliónov plášťov vzrastú naše tržby v súčasnom finančnom roku na takmer dvojnásobok,“ povedal šéf módnej spoločnosti Christian von Daniels v rozhovore pre sobotňajšie vydanie nemeckého denníka Rheinische Post, ktorý zverejnila agentúra DPA. Spoločnosť van Laack vyrába v súčasnosti zhruba 15 miliónov textilných rúšok mesačne, ktoré predáva od Grécka po Portugalsko.
Podľa Danielsa viacerí konkurenti v módnom priemysle nevyužili šancu ponúknutú zavedením povinnosti mať ústa a nos prekryté. „Len v 1. polroku 2020 minuli Nemci na rúška na obyvateľa zhruba 53 eur, zatiaľ čo na košele to bolo za celý rok 2019 v priemere iba 26,50 eura. Vzhľadom na to môžem povedať, že rúška sa ako produkt v tomto biznise mimoriadne podcenili,“ dodal. Navyše prezentovaním sa "v rúškovom biznise“ vzrástol dopyt aj po ďalších výrobkoch módnej spoločnosti. „Značka van Laack zaznamenáva v súčasnosti nebývalý záujem,“ uviedol Daniels.
Podľa jeho slov je to vidieť v rámci online obchodov. Iba za október vzrástli tržby z online obchodov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 80 %. Šéf módnej spoločnosti si je vedomý toho, že biznis s ochrannými rúškami nepotrvá večne. „Bolo by však vhodné, keby sa takáto forma hygieny aj do budúcnosti udržala na určitej úrovni a ochranné rúško malo svoje miesto ako doplnok v dámskej kabelke alebo v pánskom kufríku,“ dodal Daniels.