Samotná automobilka informovala, že v návrhu sprostredkovateľa sú jej blízke body o trvaní kolektívnej dohody na štyri roky, ďalej priorita na odmeňovaní podľa individuálneho výkonu a kompetencií, ako aj dôraz na oceňovaní dĺžky odpracovaných rokov. Vedenie Groupe PSA Slovakia si však chce návrh sprostredkovateľa najprv podrobnejšie preštudovať a následne naň bude reagovať pri rokovacom stole. Automobilka zopakovala, že trvá na takom zvýšení odmeňovania, ktoré jej umožní zvýšiť konkurencieschopnosť, ako nutnú podmienku pre získanie investície do možného budúceho modelu. V oblasti flexibility treba podľa nej brať do úvahy nevyhnutnosť transformácie na nové technológie. „Neistota na trhu núti výrobcu áut byť pripravený na scenáre s vysokým dopytom, ako aj na pokles objednávok, a preto automobilka presadzuje väčšiu flexibilitu v záujme schopnosti plnenia objednávok klientov,“ dodala.
Kolektívne vyjednávanie sa v trnavskej automobilke začalo 15. júla a po siedmych kolách bol, pre nedostatočný progres, 17. septembra vyhlásený spor. V závere septembra bola na Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR zaslaná žiadosť o určenie sprostredkovateľa, ktorý 22. októbra predložil svoj návrh. Ten je pre obe strany nezáväzný. Kolektívna dohoda s platnosťou na roky 2019–2020 bola v Groupe PSA Slovakia podpísaná ešte v decembri 2018. Automobilka zamestnáva do 4 500 pracovníkov. Vrátane dodávateľov generuje na Slovensku takmer 20 000 pracovných postov.