"Ustáli sme to a povedal by som, že s gráciou,“ hovorí Jannis Samaras, CEO Skupiny Kofola. Firme podľa neho pomohla dlhodobá stratégia postavená na tradičných a lokálnych značkách. No zavážila aj pružnosť v rozhodovaní pri hľadaní úspor a nadštandardné nasadenie zamestnancov. "Ukázalo sa, že naša stratégia je správna a že spotrebitelia sa k silným značkám obracajú aj v čase krízy,“ hovorí Samaras. Kofole sa podarilo úspešne prevziať spoločnosti Ondrášovka a Korunní, vďaka čomu došlo k navýšeniu jej trhového podielu v českom retaile.
Najsilnejší československý segment na úrovni tržieb v Skupine Kofola a bez vplyvu akvizícií poklesol medzi štvrťrokmi o 25,1 percenta. V Adriatickom segmente potom tržby klesli ešte menej – a to o 23,3 percenta. Naopak najvýraznejšie dopadol vplyv pandémie na sieť UGO. Tie totiž so zatvorením obchodných centier a gastro prevádzok prišli zo dňa na deň o väčšinu tržieb. Sieť tak fungovala len cez rozvoz.
Firma si podľa Samarasa pre tento rok stanovila nový cieľ EBITDA na úrovni 950 až 1 000 miliónov českých korún. Vzhľadom na úspešnú letnú sezónu predstavenstvo navrhne vyplatiť dividendu v nezmenenej výške – teda 13,50 českých korún na akciu, dodáva Samaras.