V Lidl skončili papierové letáky. Ušetrí viac ako 4 000 ton papiera ročne

Reťazec Lidl zrušil distribúciu papierových týždňových letákov do domácností. Vďaka opatreniam z posledných rokov ušetrí celkovo viac ako 4 000 ton papiera ročne. Ušetrené finančné prostriedky sa diskont rozhodol investovať do výrazne a dlhodobo znížených cien zákazníkmi obľúbených výrobkov.

19.06.2020 13:46
Cvid-19 / Senior / Lidl / Foto: ,
debata (21)

V obchodnom roku 2018 zmenil Lidl formát letáku z rozmeru A3 na A4 a ušetril viac ako 1520 ton papiera. O rok neskôr zrušil distribúciu letákov v tretine regiónov a znížil svoju ročnú spotrebu papiera o ďalších 850 ton.

Aktuálne už letáky Lidla vo svojich schránkach nenájdete, bez ohľadu na to v ktorej časti Slovenska bývate. Výsledok? Úspora približne 1700 ton papiera. Celkovo ušetrí Lidl 4100 ton papiera ročne, čo predstavuje asi 70 000 dospelých stromov. Tieto stromy dokážu vyprodukovať denne taký objem kyslíku, ktorý pokryje spotrebu neuveriteľného 3,5 milióna ľudí.

„Kríza spojená so šírením nového korona vírusu významne zasiahla nás všetkých, no zároveň ukázala, že sa dá fungovať aj inak než sme boli doteraz zvyknutí. Veľa sa teraz hovorí o návrate k normálu, ale práve normál predstavoval v mnohých ohľadoch problém a práve teraz máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing.

„Rozhodli sme sa významne znížiť našu spotrebu papiera. Sme presvedčení, že informovať o našej ponuke sa dá aj inak, ekologickejšie a pritom stále efektívne. Veríme, že aj ďalšie firmy prehodnotia svoju zodpovednosť k životnému prostrediu a začnú sa správať ekologickejšie. Dlhodobo motivujeme našich zákazníkov k odoberaniu elektronických newslettrov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke, facebookovom profile či aplikáciách. Tlačené letáky po novom zákazníci nájdu už len v našich predajniach a vo vybraných novinách,“ dodal Nagy.

Rozhodnutie Lidla oceňujú aj samotní zákazníci. Až 86% z celkového počtu 14 200 hlasujúcich uprednostnilo na facebookovom profile diskontného reťazca online verziu letáku pred jeho tlačenou podobou.

© Autorské práva vyhradené

21 debata chyba
Viac na túto tému: #ekológia #Lidl #papier