Nemecký automobilový koncern v piatok (12. 6.) informoval, že vo svete predal 609.400 áut. V porovnaní s májom minulého roka to znamená pokles o takmer 34 %.
Spoločnosť zaznamenala pokles predaja vo všetkých regiónoch, až na Čínu. Na najväčšom automobilovom trhu sveta, ktorý sa z choroby COVID-19 postupne zotavuje, zvýšila automobilka predaj áut o 5,7 % na 330.300 vozidiel. Údaje zahrnujú aj predaje v Hongkongu.
Spoločnosti sa však nedarilo na trhoch západnej Európy a ešte menej v Južnej Amerike, ktorá je momentálne epicentrom pandémie choroby COVID-19. Na trhoch západnej Európy klesol predaj Volkswagenu o 57 % na 147.400 áut.
V Severnej Amerike predala firma 52.800 vozidiel, čo predstavuje pokles o 39 % a najhoršie sa vyvíjala situácia v Južnej Amerike. Na tomto trhu predala v máji iba 17.000 vozidiel, čo medziročne znamená pokles o 69 %.
Od začiatku roka predal Volkswagen vo svete 3.089.000 áut. V porovnaní s prvými piatimi mesiacmi roka 2019 to predstavuje pokles o 30 %.
Z jednotlivých značiek spoločnosti najhoršie výsledky zaznamenala značka Seat. Predaj áut tejto značky klesol v máji medziročne o 65 % na 19.100 vozidiel.