„Nesúhlasíme s postojmi Zväzu obchodu v prístupe k slobodnému podnikaniu a máme dojem, že zastupuje ciele len malej skupiny členov. Nemá pre nás zmysel byť členom organizácie, s ktorou sa hodnotovo rozchádzame, a tým pádom nás prakticky nezastupuje. Preto sa stávame zakladajúcim členom Inciatívy slovenských maloobchodníkov (ISKM), ku ktorej sa pridáva stále viac slovenských maloobchodníkov,“ vyjadril sa k dôvodom vystúpenia Ing. Peter Zálešák, predseda predstavenstva NAY a. s.
ISKM je združenie firiem, ktoré vzniklo pôvodne ako platforma na podporu a pomoc podnikateľom počas obdobia pandémie COVID-19. V týchto dňoch sa už však stáva plnohodnotným profesijným združením na zastupovanie záujmov slovenských maloobchodníkov nepotravinárskeho tovaru. Pri existujúcich zväzoch (ZO SR a SAMO) ide o združenia s prevládajúcim členstvom potravinárov. „Považujeme za dôležitý vznik združenia, ktoré bude stáť na strane niekoľkých stoviek spoločností v nepotravinárskom maloobchode a gastro segmente,“ dodal Peter Zálešák. Členmi ISKM sa stávajú aj iní významní maloobchodníci ako Martinus, Panta Rhei, Planeo, Regal Burger, LPP Slovakia a další.
V Českej republike vstupuje NAY so sieťou predajní, ktoré prevádzkuje pod značkou Electro World, do združenia Retailová asociace, z. s., ktoré vzniklo z podobných dôvodov ako ISKM na Slovensku.