„V priebehu mesiaca apríl sme klesli z výkonov, ktoré boli v minulom roku, na výkon jedného percenta. Máj bude asi rovnaký,“ povedal Jozef Pojedinec, šéf Letiska M. R. Štefánika v Bratislave. Podľa jeho slov sa letisko na výkony z obdobia pred koronavírusom možno dostane o dva až tri roky. Letisko v posledných mesiacoch prijalo len cestujúcich z repatriačných letov.
Letisko však využilo svoje kapacity na údržbu a odstavenie strojov lízingových spoločností, ktoré využívali mnohé letecké spoločnosti. V Bratislave zaparkoval svoje lietadlá dopravca Eurowings. Ide o 15 kusov lietadiel typu Bombardier Dash 8 Q400. Ďalšie štyri kusy rovnakého typu na letisku zaparkovala spoločnosť Austrian Airlines. Rakúsky národný letecký dopravca by mal v slovenskom hlavnom meste zaparkovať celkovo 17 lietadiel.
Od ďalších dopravcov má na Slovensko priletieť ďalších 40 lietadiel. Bratislavské letisko sa tak stane dočasným parkoviskom pre 72 lietadiel značky Bombardier. Na letisku v Bratislave parkujú aj Boeingy 737 slovenských leteckých spoločností Air Explore a Go2Sky či vládne airbusy a fokkery Leteckého útvaru Ministerstva vnútra SR.
Zaparkované lietadlá predstavujú pre letisko príjem. Podľa ministra dopravy Andreja Doležala (Sme rodina) na jednom zaparkovanom lietadle letisko mesačne získa 1 500 eur. „Zároveň sú tu synergické efekty s opravou a údržbou lietadiel,“ povedal Doležal.
Vďaka zaparkovaným lietadlám je v chode aj servisné stredisko spoločnosti Austrian Airlines Technik Bratislava, ktoré konzervuje lietadlá a pripravuje ich na dlhodobé odstavenie. Spoločnosť pôsobí v priestoroch letiska a zamestnáva 300 ľudí.
Bratislavské letisko nateraz neplánuje hromadné prepúšťanie svojich zamestnancov. „Dúfame, že situácia sa zlepší, na letiská sa vráti civilná preprava a letisko ožije,“ povedal Pojedinec. Podľa jeho slov boli ukončené len pracovné pomery, ktoré boli v skúšobnej lehote. Takisto bolo pozastavené prijímanie brigádnikov. Išlo najmä o sezónnych pracovníkov. Letisko takto ročne prijímalo asi 70 ľudí.