Firmy rozširujú on-line predaje

, 25.03.2020 20:00

Klasické obchody až na výnimky sú zavreté. Mnoho predajcov tak čelí značným výpadkom príjmov. Na situáciu sa rozhodli zareagovať veľké obchodné portály. A ponúkli obchodníkom riešenie. A to on-line predaj.

Napriek tomu, že sa kamenné prevádzky zatvorili, ľudia totiž nakupovať neprestali. "Aktuálne udalosti nasmerovali zákazníkov predovšetkým na internet, prevádzka na Mall.sk je oproti minulému roku dvojnásobná,“ povedal šéf skupiny Mall Group Oldřich Bajer.

To, že sa zatvorenie predajní a obmedzenie verejného života podpisuje na nákupnom správaní zákazníkov potvrdila aj Patrície Šedivá, hovorkyňa spoločnosti Alza. "Česi aj Slováci sa intenzívne presúvajú do on-line prostredia a volia e-shopy ako bezpečnejší variant nákupov,“ povedala. Obrat tak podľa nej pri medziročnom porovnaní stúpol v oboch krajinách o viac než 70 percent. Prevádzka v Alze sa tak teraz približuje predvianočnému obdobiu.

Letia počítače. U susedov aj múka a ryža

Vo veľkom sa nakupuje podľa Šedivej vybavenie pre home office – napríklad notebooky, monitory či príslušenstvo pre počítače. "Enormný dopyt panuje taktiež v oblasti hygieny, zábavy či potrieb do domácnosti. Predaj niektorých druhov tovarov rastie až v stovkách percent,“ povedala Šedivá. Dodala, že úplne vypredané sú napríklad šijacie stroje, nedostupná je takisto dezinfekcia rúk a ochranné prostriedky, ako sú rúška a respirátory.

Česká Alza v rámci súčasnej situácie historicky prvýkrát po 25 rokoch zalistovala v rámci dočasného pilotného programu aj vybrané trvanlivé potraviny.

Po novom tak predávajú položky ako ryža, cestoviny, múka, konzervy, cereálie či sterilizovaná zelenina. Podľa Šedivej sa bude sortiment v nasledujúcich dňoch rozširovať o ďalšie druhy trvanlivých potravín. Ponuka trvanlivých potravín je momentálne platná len v Čechách, no spoločnosť pracuje na začatí predaja aj na Slovensku.

Online obchody ponúkajú partnerstvá

Zvládnuť obchodníkom ťažkú skúšku v podobe koronavírusu sa rozhodol portál Mall.sk, jeden z najväčších on-line obchodov. Ten v súčasnosti funguje aj ako elektronické trhovisko, takzvaný „marketplace“. Prostredníctvom svojho programu Mall Partner ponúka obchodníkom možnosť zalistovať a predávať tovar zo svojich skladov vo svojom e-shope. Takýmto spôsobom majú aj malí obchodníci možnosť osloviť množstvo zákazníkov a doručiť im svoj tovar, ktorý je pre spotrebiteľov potrebný, pričom zároveň kompenzujú svoje straty.

Partnerský program ponúka aj e-shop Alza.cz. Volá sa Dropshipment a tovar je odosielaný k zákazníkom priamo zo skladov partnera. Zatiaľ je však dostupný len v Čechách.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#online predaj #obchody #koronavírus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku