Ľudia viac telefonujú. Linky zatiaľ stíhajú

Počet hovorov a SMS od minulého týždňa výrazne stúpol. Je za tým povinná či dobrovoľná karanténa pre koronavírus. Ale aj vyššia miera práce z domu. Zvýšený počet domácich, ale aj zahraničných hovorov potvrdili aj údaje operátorov. No výpadky telekomunikačných sietí zatiaľ neevidujú.

19.03.2020 18:00
debata (1)

,Hlasová prevádzka v našej sieti stúpla o 40 percent a ďalej pozorujeme jej rastúci trend,“ povedala hovorkyňa Orange Slovensko Alexandra Piskunová. Oranžový operátor zvláda nateraz všetky hovory. Žiada však svojich zákazníkov, aby zodpovedne využívali hovory. Pretože operátor sa snaží zabezpečiť kvalitu hovorov pre všetkých svojich zákazníkov. "Dátová prevádzka nám stúpla o tretinu, v prípade SMS/MMS ide o stabilné objemy,“ povedala Piskunová.

Zákazníci sa však môžu stretnúť aj s komplikáciami, ako je napríklad okamžitá dovolateľnosť do iných sietí, na prepojovacej kapacite však podľa Piskunovej naďalej pracujú. "Cítime maximálnu zodpovednosť za to, aby naše služby práve v tejto komplikovanej situácii, keď sú ľudia ešte viac odkázaní na komunikáciu prostredníctvom digitálnych technológií, plnohodnotne fungovali,“ povedala.

Telekom už od minulého týždňa cíti zvýšený počet hovorov oproti normálnej prevádzke. "Vo štvrtok a v piatok už dosiahol nárast takmer o 100 percent oproti bežnému pracovnému dňu,“ povedal hovorca spoločnosti Telekom Michal Korec. Nárast hovorov však podľa neho sa dá pripísať ľudom pracujúcim z domova. Minulý štvrtok vzrástli hovory o 25 percent, v piatok o desať percent. V sobotu a v nedeľu hovory presiahli bežné pracovné dni.

Počas víkendu však ľudia volali skôr súkromne, dodáva Korec. Už začiatkom tohto týždňa – v pondelok a v utorok, však hovory prekonali minulotýždňový piatok. "Prekročili už dvojnásobnú prevádzku oproti bežnému pracovnému dňu,“ dodal Korec. Mobilné dáta v Telekome sa takisto zvýšili oproti normálu.

Zvýšený počet hovorov eviduje aj O2 Slovakia podobne ako u ostatných operátorov najmä kvôli práci. Ľudia využívajú konferenčné hovory spoločne so súkromnými. "Vzhľadom na túto situáciu neustále posilňujeme kapacity siete,“ povedala hovorkyňa spoločnosti O2 Slovakia Tereza Molnár. Súčasný stav nemá podľa nej vplyv na plynulosť dátovej prevádzky.

"V sieti 4ky sme zaznamenali postupný nárast hlasovej a SMS prevádzky, ktorý už prekonal aj tradičné prevádzkové maximá počas Vianoc a Silvestra,“ hovorí hovorca 4ka Matúš Benčík. Ide o viac ako 50-percentný nárast hovorov a správ v porovnaní s inými obdobiami cez rok. Od minulého týždňa eviduje 4ka zvýšenie SMS správ o 20 percent. „Mobilné služby sú v našej sieti aj naďalej dostupné a odporúčame čo najviac vecí vyriešiť z domu prostredníctvom mobilného telefónu,“ dodal.

Ministerstvo zdravotníctva takisto informovalo, že hygienici posilnili svoje call centrá pre nápor volajúcich vo svojich regionálnych úradoch verejného zdravotníctva. Ľudia chcú byť informovaní a podieľať sa na aktuálnom dianí okolo koronavírusu. Za zvýšený počet hovorov môžu aj homeoffice, ktoré dali zamestnávatelia svojim zamestnancom.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #mobilná sieť #telefonanie #koronavírus