Francúzska sieť supermarketov dosiahla v minulom roku čistý zisk 1,13 miliardy eur po strate 561 miliónov eur v roku 2018.
Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, predpovedali Carrefour čistý zisk vo výške 433,2 milióna eur.
Jej tržby pritom mierne klesli na 80,67 miliardy eur z 80,77 miliardy eur v predchádzajúcom roku.
Carrefour uviedol, že za vlaňajšie výsledky vďačí solídnemu výkonu v Latinskej Amerike a vo Francúzsku. Zároveň si stanovil vyššie ciele v rámci plánu transformácie „Carrefour 2022“ vrátane väčšieho znižovania nákladov. Presnejšie, reťazec chce najnovšie stlačiť svoje náklady o 2,8 miliardy eur namiesto o 2,6 miliardy eur ročne.
Spoločnosť si tiež stanovila nový cieľ vo výške 300 miliónov eur v rámci dodatočného odčlenenia „nestrategických nehnuteľností“ do roku 2022.
Správna rada navrhla ročnú dividendu 46 centov na akciu, ktorá je nezmenená od roku 2018.