Podľa britského ministra obchodu a energetiky Kwasiho Kwartenga by vyšetrovanie malo odhaliť, prečo ceny palív vždy rýchlo stúpajú, ale pomaly klesajú.
Globálne ceny ropy prudko vzrástli v dôsledku ruskej invázie na Ukrajinu a znovuotvorenia ekonomík po pandémii ochorenia COVID-19.
Čítajte viac Zdražovanie nafty a benzínov sa neskončilo. Cena bude rásť, predpokladá analytičkaBritánia preto v marci na jeden rok znížila daň na palivá o 5 centov na liter v rámci balíka pomoci vo výške 5 miliárd libier (5,88 miliardy eur), aby zmiernila záťaž pre motoristov a celkovú krízu životných nákladov.
Ceny palív však aj naďalej stúpajú a podľa údajov spoločnosti Experian Catalist sa priemerné náklady na naplnenie rodinného auta minulý týždeň prvýkrát zvýšili nad 100 GBP.
„Britský ľud je správne frustrovaný z toho, že to nie vždy vyzerá tak, že bol balík 5 miliárd GBP prenesený do koncových cien,“ uviedol Kwarteng v liste pre Úradu pre hospodársku súťaž a trhy (CMA). Poukázal pritom na fakt, že v niektorých mestách sú ceny vyššie ako v susedných mestách.
Dodal, že úrad by mal preskúmať „zdravú“ konkurenciu na trhu, regionálne faktory vrátane lokalizovanej konkurencie a akékoľvek ďalšie kroky, ktoré by vláda alebo CMA mohli podniknúť na posilnenie konkurencie.
Požiadal pritom úrad o predbežnú správu do 7. júla.