Pokračovanie článku: Zákazníci skrachovaného Slovakia Energy hľadajú nových dodávateľov. Lepšie ceny dostanú pod jednou podmienkou

Aj samotný ÚRSO preto vyzval dodávateľov, „aby so zákazníkmi Slovakia Energy bezodkladne a čo možno najskôr uzatvárali nové riadne zmluvy, aby títo odberatelia zotrvali v mimoriadnom režime dodávky čo možno najkratší čas,“ uvádza na svojich stránkach. Ak totiž podpíšu zmluvu skôr, automaticky im dodávateľ garantuje rovnaké ceny, ako majú jeho bežní zákazníci.

Ľudia sa preto zmobilizovali, chopili sa telefónov a vyrazili do zákazníckych centier. „V súčasnej situácii máme plne vyťažené všetky svoje komunikačné kanály, návštevnosť Zákazníckych centier SSE je trojnásobne vyššia oproti normálu,“ vyčíslila Michaela Krivá, hovorkyňa stredoslovenskej SSE.

V prípade elektriny ide o zhruba 200-tisíc klientov, ktorí prešli pod ZSE, VSE a SSE. Zvyšných 100-tisíc klientov Slovakia Energy odberalo zemný plyn a prešlo pod dodávku SPP. Podľa informácií dodávateľov sa novú zmluvu na elektrinu podarilo podpísať už zhruba tretine z nich. „Zmluvu doteraz podpísalo viac ako 10-tisíc bývalých zákazníkov Slovakia Energy z vyše 45-tisíc, ktorí prešli do SSE v rámci režimu DPI,“ hovorí Krivá.

Návaly ľudí dvíhajú firmám náklady

Tlak ľudí tak spôsobil nový problém – dodávatelia klientov nestíhajú vybavovať. „Denne riešime stovky žiadostí ohľadne novej zmluvy. Z dôvodu obrovského návalu klientov Slovakia Energy sme naše kontaktné body posilnili tak, aby sme čo najviac skrátili čakacie doby. Pre covid opatrenia sme zabezpečili zber údajov aj na tablety, vonku pred našimi ZSE Centrami. Zabezpečenie primeraného servisu nás však stojí nemalé dodatočné finančné zdroje,“ opísala Michaela Dobošová, hovorkyňa ZSE. Podobnú situáciu potvrdili pre Pravdu aj zvyšní dodávatelia VSE a SPP.

24 debata chyba
Viac na túto tému: #zemný plyn #elektrina #Slovakia Energy #energetika